Publicatie Code Cultuursponsoring

In de Code Cultuursponsoring (1999) zijn de gedragsregels opgenomen die voor de betrokken partijen gelden bij de sponsoring van culturele activiteiten.

Actualisatie Code Cultuursponsoring 1999

Hoe vertaal je een sponsordeal, na een goede afweging van alle belangen,
in een heldere sponsorovereenkomst? De Code Cultuursponsoring is
speciaal voor dit soort vragen in het leven geroepen, maar is inmiddels
21 jaar oud en gedateerd. Daarom gaat Cultuur+Ondernemen in het najaar
van 2020 met een aantal stakeholders, zoals brancheorganisaties,
onderzoeken welke praktische handvatten hun beslag moeten krijgen in een
nieuwe handreiking Cultuursponsoring als aanvulling op de Governance
Code Cultuur.

Tot de handreiking beschikbaar is, kan de Code uit 1999 hier worden gedownload: Code-Cultuursponsoring-1999.

In juli 2020 bracht de Boekmanstichting een Boekman Extra over de Code Cultuursponsoring uit. Deze vindt u hier.

Meer informatie

Neem voor meer informatie of vragen over de Code Cultuursponsoring contact op met Martine.

Martine Fransman

Martine Fransman

Adviseur bestuur en toezicht