Interview Interview met Job Noordhof (Het Concertgebouw) - Strategie in Beeld

Mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds

Lees er meer over

Een directeur of zakelijk leider uitgebreid uithoren over ondernemerschap en strategische keuzes is het centrale onderwerp in de reeks Strategie in Beeld. In deze vijfde aflevering: Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie & verkoop van Het Concertgebouw.

Tachtig procent van onze programmering is het klassieke repertoire. Het is natuurlijk de uitdaging om het publiek daarvoor gemixter te laten zijn, om dat publiek diverser te laten worden.

Het Concertgebouw

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld en wordt internationaal geroemd om de programmering en de akoestiek. In het interview gaat Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie & verkoop van Het Concertgebouw, onder andere in op de uitdagingen waar Het Concertgebouw voor staat en de accenten in de strategie. Speciaal gaat hij ook in op onderwerpen als culturele diversiteit en de financiering van cultureel ondernemerschap middels een endowment fund. Een endowment fund is een fonds dat schenkingen aan een bepaalde instelling beheert.

Video-interview

Boris Franssen en Karen de Meester nemen op locatie een uitgebreid video-interview af. Het is een diepgaand gesprek waarin verschillende aspecten van strategie en ondernemerschap aan de orde komen. Deze video is in november 2021 opgenomen.

Je cookievoorkeuren staan het helaas niet toe om deze video weer te geven. Accepteer marketing cookies om de video te bekijken.

Is de video niet zichtbaar? Bekijk deze dan via ons YouTube kanaal.

Je kunt ook selectief door de video heen: hieronder zie je wanneer welke onderwerpen aan bod komen.

Tijden en onderwerpen

00:15
01:32
11:53
19:16
21:19
23:34
28:06
36:01
39:48
41:51

Intro
Het Concertgebouw
Culturele diversiteit
Marketing & programmering
Missie & profiel
Strategie
Streaming
Financieringsmix
Toekomst
Tips & trucs

Over Job Noordhof

Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie & verkoop van Het Concertgebouw
Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie & verkoop van Het Concertgebouw

Job Noordhof is sinds 2018 werkzaam voor Het Concertgebouw als hoofd marketing, communicatie & verkoop. Daarvoor werkte hij onder andere als hoofd marketing en sponsoring bij het Nederlands Philharmonisch Orkest en adviesbureau Dutch. Job was verder initiatiefnemer van festival Souk.


Verdieping

Hoe zijn directeuren en zakelijk leiders in de cultuursector bezig met strategie, ondernemerschap en professionele ontwikkeling? Ze geven je de antwoorden de bijeenkomsten- en videoreeks Strategie in Beeld. Bekijk meer video interviews:

Karen de Meester

Karen de Meester

Programmamanager zakelijk ontwikkelen