Opdracht Welke manier van geld werven past bij jou?
In deze quiz ontdek je niet alleen welke manier van geld werven het beste bij jou als maker past, maar ook in welke sfeer jouw werk zich voornamelijk bevindt: de overheidssfeer, de marktsfeer, de maatschappelijke sfeer, of juist een mix daarvan. Je antwoorden leiden tot één van vier persona’s, elk met hun eigen drijfveren en focus. Door jezelf in één van deze profielen te herkennen, krijg je helder inzicht in wat goed bij je past. Dat maakt deze quiz een mooi vertrekpunt om verder na te denken over je volgende stappen in je praktijk en in je zoektocht naar financiering.

Tekstomschrijving quiz
Deze quiz helpt makers ontdekken welke manier van geld werven het beste past bij hun drijfveren en manier van werken. Aan de hand van vier meerkeuzevragen over je motivatie, presentatievorm, financieringsvoorkeur en strategie bij internationale kansen, kom je uit op één van vier profielen: overheidssfeer (gericht op subsidies en publieke waarde), marktsfeer (commercieel denken en samenwerken), maatschappelijke sfeer (focus op sociale impact en betrokkenheid), of een mix van deze vormen.
Elke sfeer staat voor een andere aanpak van financiering, van subsidies en fondsen tot crowdfunding en commerciële samenwerkingen. Aan het eind van de quiz krijg je inzicht in welke sfeer het beste bij jou past en lees je voorbeelden van fictieve makers die dezelfde uitkomst hadden. De quiz ondersteunt zo bij het maken van bewuste keuzes in het vinden van financiering die aansluit bij jouw praktijk.
Wil je meer weten over deze makersprofielen en de verschillende marktsferen, lees dan dit artikel
Meer weten?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Susanne Moed via susanne@cultuur-ondernemen.nl
-
Stuur een e-mail naar Susanne Moed susanne@cultuur-ondernemen.nl -
Bekijk de LinkedIn pagina van Susanne Moed