Skip naar content
Skip naar content

Webinar Brandstof 2026 - In vijf stappen naar een goed verhaal

  • 14:00 tot 16:30
  • Online via videoplatform Zoom
  • 10,00 excl. btw
  • Maximaal 25 deelnemers
  • Professioneel kunstenaars en creatieve makers

Als ondernemer of kunstenaar wil je dat jouw verhaal krachtig overkomt. Of je nu een publiek inspireert, een sponsor overtuigt of samenwerkingen aangaat—je boodschap moet helder en overtuigend zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal echt raakt? Trainer Marlies Leupen coacht ondernemers hoe zij zich kunnen positioneren. Zij ontwikkelde een methode ‘B hungry & get fed’ die je houvast biedt om te komen tot een goed verhaal. B hungry & get fed gaat over het verwoorden van de essentie van je project of missie. In deze interactieve pitch training werk je onder begeleiding van de trainer en met feedback van de andere deelnemers in vijf concrete stappen toe naar een goed verhaal.

Dit webinar maakt deel uit van Brandstof – een onlineprogramma over creatief ondernemerschap. Bekijk hier welke webinars er nog meer zijn.

Voor wie?

Dit webinar is voor professioneel kunstenaars en creatieve makers die op zoek zijn hoe zij anderen kunnen overtuigen van de waarde van hun werk. Je weet waar je artistieke kracht ligt, maar vindt het lastig om dit te vertalen voor anderen.

Waar ben je goed in? En waarom doe je wat je doet? Succes hebben als creatief maker begint met een helder verhaal over de essentie van je werk. Een verhaal waarmee je overtuigt. In dit webinar ontdek je welke stepping stones nodig zijn om je eigen verhaal begrijpelijk voor anderen te maken

Trainer Marlies Leupen

Wat kan je verwachten?

In dit webinar ervaar je wat er in een luisterend (of lezend) hoofd gebeurt op het moment dat jij over je werk vertelt. Je ontdekt wat een luisteraar nodig heeft om aansluiting te vinden bij jouw verhaal. Onder begeleiding van de trainer en met feedback van de andere deelnemers werk je aan de volgende uitdagingen:

  • Een pitch heeft een begin nodig: wat is in jouw geval een sterke start?
  • Publiek wil graag vertrouwen hebben in de spreker op het podium: hoe kom je overtuigend over?
  • Sponsors, fondsen en potentiële opdrachtgevers luisteren met een denkbeeldige buidel met geld naast zich: hoe motiveer je deze mensen om een greep in die buidel te doen?
  • Luisteraars proberen zich een beeld van jou als kunstenaar te vormen: wat vertel je over je CV?
  • Je hebt anderen nodig om je plan te kunnen realiseren: hoe kom je tot effectieve samenwerking?

Deze training van 2,5 uur biedt acht makers de kans om hun eigen verhaal te pitchen en daar feedback op te krijgen. De overige deelnemers leren van de verschillende reacties op alle verhalen.

Heel interessant en leerzaam. Wonderlijk om te zien hoe snel Marlies tot de kern komt en je daarbij helpt.

oud-deelnemer training 2024

Alvast verdiepen in het onderwerp? Bekijk dan de kennisgids Hoe vertel ik over mijn werk? Als je specifieke vragen hebt, schrijf ze op en stel ze in het webinar aan Marlies!

Wat levert het webinar op?

  • Je leert hoe je een sterke pitch start en vertrouwen wekt bij je publiek.
  • Je ontdekt hoe je sponsors en opdrachtgevers overtuigt om in jou te investeren.
  • Je krijgt zicht op de essentie van je eigen verhaal
  • Je krijgt handvatten om je plannen een stap verder te brengen

Ter voorbereiding

Bekijk ter voorbereiding de filmpjes waarin Marlies Leupen de stappen zelf uitlegt en toelicht en schrijf een eerste versie van je verhaal aan de hand van de 5 stappen uit het model. Het hoeft niet perfect te zijn. Het webinar is bedoeld om er verder aan te schaven en je verhaal uit te testen. Reken voor deze voorbereiding op ongeveer 1 à 1,5 uur. Als je deze voorbereiding doet, haal je meer uit het webinar. We kunnen sneller de diepte in en de feedback sluit beter aan op jouw verhaal. Lukt het niet om alles af te krijgen, dan ben je natuurlijk alsnog welkom.

Over de trainer

Vanuit haar brede praktijkervaring ontwikkelt en verzorgt Marlies Leupen sinds 2004 trainingen op maat voor ondernemers in de culturele en maatschappelijke sector. Haar uitgangspunt daarbij: het draait om de inhoud. Via interactieve trainingen (o.a. B hungry & get fed) leert zij creatieven hoe zij zicht op de essentie van hun ideeën kunnen krijgen om ze zo een flinke stap verder te brengen.


Marlies leupen v2
Marlies Leupen