Live in gesprek met Michiel Nannen van Toneelgroep Oostpool

  • 15:30 tot 17:00
  • Online via Zoom
  • Gratis
  • Directeuren, bestuurder, toezichthouders en managers

Op 6 oktober a.s. gaan we live in gesprek met zakelijk directeur/bestuurder Michiel Nannen van Toneelgroep Oostpool. Het is het derde Strategie in beeld- live gesprek van dit jaar.

Meld je aan via bovenstaande knop of door een mail te sturen naar ben@cultuur-ondernemen.nl met vermelding van je naam, organisatie en functie.

Aanleiding voor deze Q&A-sessie is het video interview met Michiel Nannen over ondernemen en strategie in de cultuur. Michiel is sinds september 2019 zakelijk directeur/bestuurder van Toneelgroep Oostpool.

Michiel gaat graag met jou en anderen uit het veld in gesprek. Het gesprek wordt gemodereerd door Boris Franssen, auteur van Ondernemen 2.0 en diverse columns.

Foto: Linda Stulic
Foto: Linda Stulic

Tijdens de sessie gaan we in op de uitdagingen en kansen van Toneelgroep Oostpool. Je kan onder andere vragen stellen over:

  • Het nieuwe profiel van Toneelgroep Oostpool
  • Hoe Toneelgroep Oostpool omgaat met de gevolgen van de coronacrisis en de me-too kwestie
  • Ambities Oostpool voor komende 5 jaar

Ook kan je specifieke uitdagingen uit je eigen organisatie inbrengen en bespreken.

Toneelgroep Oostpool

Toneelgroep Oostpool, één van de grotere rijksgesubsidieerde toneelgezelschappen van het land, werd in 1953 in Arnhem opgericht als Toneelgroep Theater, later Theater van het Oosten, sinds 2001 Toneelgroep Oostpool. Bij het gezelschap werken zo’n 22 mensen in vaste dienst en jaarlijks vouwen zo’n 200 freelancers zich daar omheen. Het gezelschap zag de afgelopen jaren de bezoekersaantallen flink groeien. Van zo’n 50.000 bezoekers per jaar in 2015 tot ruim 70.000 bezoekers in 2019.

Oostpool ontwikkelde de afgelopen jaren met het motto ‘Hoe nu mens te zijn?’ een versterkte eigen signatuur in het Nederlandse theaterlandschap. De artistieke koers gericht op het delen van persoonlijke verhalen in een voortdurende ontmoeting met het publiek rondom thema’s die nu raken, leverde recent successen op als People, Places & Things, Allemaal Mensen en Laura H.

Voorstelling Laura H. Foto: Bas de Brouwer
Voorstelling Laura H. Foto: Bas de Brouwer

Ondernemerschap in de cultuur

Ondernemerschap in de cultuur brengt specifieke uitdagingen met zich mee: hoe bewaak je de missie, hoe balanceer je de missie-doelstellingen met de financiële ambities en hoe ga je bij het inspelen op de kansen om met de altijd aanwezige risico’s? Tijdens de bijeenkomsten- en videoreeks Strategie in Beeld kunnen organisaties uit het veld met elkaar in gesprek over actuele vraagstukken rond ondernemerschap.

Strategie in Beeld video interview

Deze live-sessie volgt op een eerder opgenomen video interview met Michiel Nannen. In dit interview gaat hij in op de uitdagingen en kansen van Toneelgroep Oostpool.

Breng je vragen in

Voorafgaand aan het gesprek kan je al vragen inbrengen. Laat je vraag achter via het aanmeldformulier voor dit vraaggesprek.

Praktische info:

  • Datum en tijd: woensdag 6 oktober van 15:30 tot 17:00.
  • Het gesprek vindt plaats via Zoom. Je ontvangt een bevestiging en voorafgaand aan het gesprek een link.
  • Het gesprek wordt gemodereerd door Boris Franssen.
  • NB: deze live in gesprek-sessie is eenmalig. De sessie wordt niet opgenomen en is dus niet terug te kijken.

Verdieping

Benieuwd naar voorgaande bijeenkomsten en video interviews? Lees en kijk verder over Strategie in Beeld.

Aanmelden

Meld je aan door een mail te sturen naar ben@cultuur-ondernemen.nl met vermelding van je naam, organisatie en functie.

Mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds

Lees er meer over
Karen de Meester

Karen de Meester

Programmamanager zakelijk ontwikkelen