Webinar Grip op je administratie
Je hebt de stap gezet om je eigen praktijk te starten. Maar hoe zorg je ervoor dat je financieel goed inzicht krijgt? Waar begin je? De administratie bijhouden kan voelen als een noodzakelijk kwaad dat nu eenmaal bij het ondernemen hoort. Want laten we eerlijk zijn. Het liefst ben je vooral bezig met werk maken. In dit webinar laten we je zien dat de administratie een wezenlijk onderdeel is van jouw ondernemerschap. Én hoe je dat praktisch en eenvoudig kan inrichten. Want met grip op je administratie, en daarmee op je geld, creëer je rust en ruimte om jouw plannen en dromen te realiseren.
Dit webinar maakt deel uit van de webinar serie voor starters 'Geef je carrière een vliegende start', samen met de webinars Profileren kan je leren en Netwerken voor starters, maar kan ook als losse workshop worden gevolgd. Met een bundel krijg je 5 euro korting!
Voor wie?
Dit webinar is voor startende kunstenaars en creatieve makers die hun administratie goed willen inrichten, maar niet goed weten hoe hiermee te beginnen, en willen weten hoe je het beste grip krijgt op de financiële kant van het ondernemerschap.
Met grip op je administratie leg je een sterke basis voor een gezonde en creatieve praktijk, én houd je meer tijd over voor wat je het liefste doet. Je hoeft geen expert te zijn om inzicht in je financiën te krijgen – als starter kun je dit stap voor stap leren en zo rust en overzicht creëren.
Wat kan je verwachten?
In deze sessie ontdek je dat de administratie niet alleen gaat om geld dat uit opdrachten binnenkomt en rekeningen die je moet betalen. Een goede administratie is essentieel voor een gezonde creatieve praktijk. Dit webinar helpt je om op eenvoudige wijze overzicht te krijgen in je financiën, belastingzaken en alles wat komt kijken bij het voeren van de administratie. Zodat je rust vindt en je kunt richten op waar je echt goed in bent: het maken van kunst.
Wat levert het op
- Beter inzicht in het opzetten en bijhouden van een online boekhoudprogramma.
- Duidelijkheid over het onderscheid tussen inkomsten en uitgaven van jouw onderneming.
- Meer inzicht in het scheiden van zakelijke en privé-administratie.
- Begrip van hoe belastingen werken en welke aftrekposten je kunt benutten.
- Meer zelfvertrouwen in de financiële kant van jouw onderneming.
Over de trainer
Sébastien Kramer is adviseur Financiële Faciliteiten bij Cultuur+Ondernemen, en neemt aanvragen van kunstenaars en creatieven voor een cultuurlening in behandeling. Ook voert hij adviesgesprekken om zoveel mogelijk kunstenaars en creatieven te helpen bij de financieringsmix die zij kunnen inzetten om hun plannen te realiseren. Daarnaast ontwikkelt hij cursussen, financiële hulpmiddelen en geeft webinars over financieren.
-
Stuur een e-mail naar Faye Holdert faye@cultuur-ondernemen.nl -
Bekijk de LinkedIn pagina van Faye Holdert